China Auto: Great Wall Kopieert de Panda 4X4 Climbing

Gepubliceerd op dinsdag 12 januari 2010 door Tycho

great_wall_peri_1

Fiat heeft de Panda en Great Wall de Peri. Fiat kwam met het misbaxel Panda 4×4 Climbing dus Great Wall kwam met zijn eigen misbaxel: de Peri-Haval M1. In het Chinees heet de nieuweling Hafu M1, (哈弗 M1) en Great Wall noemt het een ‘mini suv’.

great_wall_peri_2

Great Wall heeft goed gekeken naar Europese producenten die wat rubber boven de spatkasten plakken om het geheel een ruige tint te geven. Het rubber bij de voorwielen straalt snelheid uit, de Haval is dus snel in het terrein. De auto meet 3645/1625/1620 met een wielbasis van 2296.  Fiat Panda: 3538/1578/1578 en 2299. De Great Wall is dus in alle zichten groter.

great_wall_peri_3

De Haval M1 is voorwielaangedreven en heeft een 1.3 liter brommertje van 68kw De Panda heeft drijving op allevier de wieltjes maar slechts 44kw uit 1.2 liter. Weer verloren. Grootste grap komt met de prijs, de Haval M1 doet in China 4780 euro, de Fiat Panda 4×4 Climbing in Nederland 14854 euro, een verschil van 10074 duizend euro, daar kan een stel een kind voor krijgen.

great_wall_peri_5

De M1 op zijn kekst.

great_wall_peri_6

Bleekjes, bleekjes…

Reageer op dit bericht